طرز تهیه شکلات قالبی با بیسکویت

طرز تهیه شکلات قالبی با بیسکویت

طرز تهیه شکلات قالبی با بیسکویت

شکلات‌های قالبی در اشکال مختلف از طرز تهیه شکلات بن بن که تخصصی هستند گرفته تا شکلات قالبی با بیسکویت که ساده هستند، می‌تواند یک گزینه‌ بسیار جذاب برای سینی پذیرایی شما باشد. غالباً این شکلات‌ها ساده هستند و از ذوب کردن انواع مختلفی از شکلات و ریختن آنها در قالب‌های سیلیکونی یا قالب‌های پلی کربنات تهیه می‌شوند اما می‌خواهید کمی آنها را هیجان‌انگیز کنیم؟ چطور است از مغز یا بیسکویت خرد شده در داخل آنها استفاده کرده تا یک طعم جادویی ایجاد کنیم. در این مقاله طرز تهیه شکلات قالبی با بیسکویت را برایتان قرار دادیم که بسیاری ساده و البته بسیار خوشمزه است.

مواد اولیه:

  • ۲ تخته شکلات شیری
  • ۱۰۰ گرم بیسکوئیت پتی بور

طرز تهیه شکلات قالبی با بیسکوئیت پتی بور (یا بیسکوئیت بدون کرم)

طرز تهیه فاج شکلاتی با بیسکویت

  1. بیسکویت را در یک کیسه پلاستیکی ضخیم بریزید (یا می توانید دو کیسه پلاستیکی معمولی را دو لایه کنید) و با وردنه بشکنید تا خوب خرد شوند.
  2. شکلات‌های تخته‌ای را درون یک کاسه مقاوم به حرارت ریخته و به مدت ۱.۵ تا ۳ دقیقه در مایکروویو قرار دهید. زمان آن بر اساس نوع مایکروویو و کاسه‌ی شما متفاوت است، بنابراین مراقب باشید و در صورت لزوم دما یا زمان را تنظیم کنید.
  3. اگر شکلات هنگام بیرون آوردن از مایکروویو کاملاً ذوب نشده بود، با قاشق مخلوط کنید تا ذوب شود.
  4. اکنون بیسکویت خرد شده را اضافه کرده و با شکلات مخلوط کنید. خوب مخلوط کنید تا جایی که دیگر نتوانید بیسکویت را ببینید. این کار واقعاً مهم است.
  5. از یک قاشق کوچک برای ریختن این مخلوط در قالب های مدنظر استفاده کنید. شکلات را محکم فشار دهید تا مطمئن شوید حباب هوا وجود ندارد. بهتر است قالب‌ها را کاملاً پر کنید به طوری که کمی شکلات از سر قالب بالاتر بیاید.
  6. وقتی شکلات شروع به خنک شدن کرد و لایه خارجی آن سفت شد، یک ورق کاغذ پوست را روی قالب قرار دهید و شکلات را محکم به قالب فشار دهید. با این کار اگر حباب هوایی بین شکلات و بیسکویت وجود داشته باشد، از بین رفته و شکلات کاملاً فشرده می‌شوند.
  7. کاغذ پوست را همانطور روی قالب بگذارید و اجازه دهید شکلات‌ها سرد و سفت شود و پایان! به همین راحتی شما یک شکلات خوشمزه دارید.
  8. برای بیرون آوردن از قالب، کاغذ روغنی را برداشته و به آرامی قالب را برعکس کرده و به پشت آن ضربه بزنید. همچنین می توانید کف قالب را به آرامی روی سطح صاف بکوبید و تا شکلات‌ها شل شده و بیرون بیایند. بیش از حد زور اعمال نکنید زیرا شکلات می‌شکند. بعد می‌توانید آنها را در ورق آلومنیوم رنگی بپیچید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط با این مقاله
انواع شکلات

مراحل تهیه انواع شکلات انواع شکلات که این روزها ازش به تنهایی به عنوان دسر استفاده می‌شود و برای تزیین در بسیاری از دسرها ، کیک‌ها و شکلات تخته‌ای خانگی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و ماده جدا نشدنی در...

3,131 بازدید
شکلات دست ساز

برای طرز تهیه شکلات دست ساز ابتدا به ماهیت شکلات توجه کنیم. شکلات در اصل به دو شکل جامد، نیمه جامد در می‌آید. شکلات نیمه جامد ماده بسیار منعصفی است که در هر قالب شکل همان را به خودش میگیرد....

4,296 بازدید
تمپر کردن شکلات

تمپرینگ شکلات Tempering چیست؟ اصطلاح تمپر کردن Tempering برای شکلات به معنی آب کردن شکلات با دمای مشخص و خنک کردن آن تا رسیدن به دمای مناسب قالب زنی و  فرم دهی به آن است. فرق تمپر کردن با آب...

3,462 بازدید