طرز تهیه شکلات وگان

طرز تهیه شکلات وگان

شکلات وگان ؛ شکلات بدون لبنیات مخصوص گیاه خواری

در طرز تهیه شکلات وگان ابتدا به ماهیت این نوع شکلات می‌پردازیم. همانطور که ممکن است شنیده باشید، وگان نوع سخت‌تری از رژیم گیاه‌خواری است که در آن افراد نه تنها گوشت مصرف نمی‌کنند بلکه از خوردن هرگونه محصول جانبی حیوانات مانند لبنیات و تخم مرغ نیز پرهیز می‌کنند. اگر شما یک وگان باشید می‌دانید که پایبند بودن به این رژیم کمی سخت است و پیدا کردن دستورات غذایی مختلف به سبک وگان کمی دشوار است. در این مقاله ما قصد آموزش دو روش تهیه‌ی شکلات وگان را داریم. می‌دانید که در تهیه‌ شکلات از کره، شیر یا سایر محصولات لبنی مانند خامه استفاده می‌شود. اما نگران نباشید ما برای شما جایگزین‌های مناسب را پیدا کرده‌ایم.

طرز تهیه شکلات وگان کاکائویی

مواد لازم:

  • ۴/۵ فنجان کره کاکائوی ریز خرد شده
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • ۱ فنجان کاکائو یا پودر کاکائوی شیرین نشده
  • ۲ قاشق غذاخوری شربت افرا
  • کمی نمک ( اختیاری)
  • نصف قاشق چایخوری عصاره‌ی وانیل (اختیاری)
  • ۳ قاشق غذاخوری نوشیدنی کاکائو

مراحل آماده سازی

۲ سانتی متر آب در یک قابلمه‌ی متوسط ​​ریخته و روی حرارت متوسط ​​تا زیاد بگذارید تا جوش بیاید. سپس حرارت را به متوسط ​​کاهش داده و یک کاسه‌ی دیگر روی آن قرار دهید، مطمئن شوید که کف آن، آب درون قابلمه‌ی زیری را لمس نکرده باشد.

به کاسه، کره کاکائوی ریز خرد شده و روغن نارگیل را اضافه کنید و بگذارید ذوب شود، و گاهی با یک قاشق چوبی یا لیسک هم بزنید (حدود ۲-۳ دقیقه).

بعد از ذوب شدن، کاسه را با دقت از روی حرارت بردارید (اجاق گاز را خاموش کنید)، کاکائو یا پودر کاکائو را الک کرده و آن را به کره کاکائوی ذوب شده اضافه کنید (در غیر این صورت ممکن است کلوخه باشد). از یک لیسک یا قاشق فلزی برای هم زدن استفاده کنید.

شربت افرا را اضافه کنید و یک بار دیگر هم بزنید. در این زمان می‌توانید نمک و وانیل (اختیاری) را نیز اضافه کنید. در صورت لزوم طعم و مزه را تنظیم کنید. برای افزایش عطر و طعم شکلات، وانیل بیشتری اضافه کنید و برای افزایش عمق عطر و طعم، نمک اضافه کنید. شکلات خود را در قالب‌های دلخواه بریزید و آن را در یخچال قرار دهید تا حدود یک ساعت خودش را بگیرد. برای رنگ کردن شکلات هم می‌توانید دستور را آن را مطالعه کنید.

  •  اگر کره کاکائو را پیدا نکردید یا ندارید، می توانید همه‌ی آن را با روغن نارگیل جایگزین کنید اما کیفیت نتیجه کم می‌شود زیرا روغن نارگیل باعث می‌شود که شکلات‌ها بیش از حد چرب شوند.

طرز تهیه شکلات وگان سفید

مواد اولیه:

  • ۱۱۲ گرم کره کاکائوی خرد شده
  • ۴۸ گرم روغن گیاهی غیرهیدورژنه
  • ۱۶ گرم کره‌ی بادام هندی نرم
  • ۱۱۵ گرم قند
  • یک چهارم قاشق چایخوری نمک
  • ۱ قاشق چایخوری عصاره‌ی وانیل

مراحل آماده سازی

در یک کاسه با حرارت متوسط​​، کره کاکائو و روغن گیاهی ریخته و به روشن بن ماری حرارت دهید و اجازه دهید کره کاکائو و روغن ذوب شود و گاه گاهی هم بزنید.

در حالی که این مخلوط هنوز در حال جوشیدن است، کره‌ی بادام هندی را اضافه کنید و مخلوط کنید تا مخلوط شود. سپس قند، نمک و وانیل را اضافه کرده و مخلوط کنید تا یکدست شود. مخلوط آماده را در قالب‌های پلی کربنات یا سیلیکونی بریزید و آن را حدود ۳۰ دقیقه یا تا زمانی که جامد شود در یخچال قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط با این مقاله
پوسته گیری شکلات

پوسته گیری شکلات چیست؟ اولین مرحله در طرز تهیه تهیه‌ی شکلات بن بن، تهیه‌ی یک پوسته‌ی نازک شکلات خوش‌فرم است. به این مرحله پوسته‌گیری شکلات می‌گویند. یکی از مهمترین نکات در تهیه‌ی این پوسته‌ی نازک شکلات توجه به مرحله‌ی تمپر...

2,966 بازدید
ترافل چیست

ترافل چیست

۱۳۹۹/۰۷/۰۴

ترافل چیست؟ ترافل یکی از آن انواع شکلات‌های دوست‌داشتنی است که هیچکس نمی‌تواند آن را رد کند. صنعت شکلات با معرفی آیتم‌های خلاقانه‌ای که هر کدام یکی از یکی خوشمزه‌تر و جذاب‌تراند، به افزایش طرفداران و مصرف‌کنندگان ادامه می‌دهد. یکی...

3,426 بازدید
طرز تهیه‌ی ترافل با بیسکوئیت

طرز تهیه‌ ترافل با بیسکویت خوردن ترافل‌های بیسکویتی همیشه لذت‌بخش است و بر حسب اتفاق تهیه کردن آنها نیز بسیار ساده و نسبتاً کم‌هزینه است و نیاز به پخت هم ندارد. روش‌های طرز تهیه‌ی ترافل با بیسکویت مانند بسیاری از...

2,851 بازدید