قالب پلی کربنات چیست و از کجا تهیه کنیم

قالب پلی کربنات

قالب پلی کربنات چیست

قالب پلی کربنات را معمولاً برای ساخت شکلات‌های جذاب بن بن یا همان شکلات قالبی گاناش دار همینطور در تهیه ترافل مورد استفاده قرار می‌دهند.

قالب پلی کربنات همان‌طور که از اسم آن پیداست از پلیمرهای ترموپلاستیک ساخته می‌شوند که در مقابل ضربه بسیار مقاوم‌اند.

این قالب‌ها تا چندی پیش فقط نوع وارداتی آن در بازار موجود بود اما اخیراً تولید آن در کشور آغاز شده و چند طرح محدود در بازار وجود دارد ولی طرح‌های متنوع‌تر وارداتی هستند.

کاربرد قالب‌های پلی کربنات

از قالب‌های پلی کربنات علاوه بر تهیه شکلات دست ساز متنوع همراه با فیلینگ‌های دست ساز و همچنین در تهیه دسرهای خلاقانه نیز می‌توان بهره برد. آن‌ها براحتی رنگ میشوند و شکلات رنگی در طرح‌های خاص می‌توان خلق کرد.

نحوه تمیز کردن و شستن قالب‌های پلی کربنات

قالب‌های پلی کربنات هر چقدر که در برابر ضربه مقاوم‌اند اما در برابر خط و خش آسیب‌پذیرند. در صورت افتادن خط و خش باعث کدر شدن و خط دار شدن شکلات و دسر شده و از زیبایی ظاهری مورد انتظار کم می‌کند؛ بنابراین در تمیز کردن و شستن آن‌ها بسیار باید دقت شود و حساسیت آن‌ها در انجام این کار در نظر گرفته شود. از این رو داخل قالب‌ها را به هیچ وجه با وسیله زبر مانند اسکاچ یا سیم ظرف‌شویی نشویید.

حتی انگشت دست هم مستقیماً داخل آن‌ها نکنید که ممکن است ناخن دست باعث خط و خش‌دار شدن آن‌ها شود.

برای تمیز کردن سعی کنید تنها با آب گرم و یک دستمال نرم آن‌ها را شسته و یا با الکل و پنبه چربی باقی‌مانده در آن‌ها را از بین ببرید.

نکته: درست است که نباید داخل آن‌ها خط و خش بیفتد ولی از طرفی هم باید بدون لک چربی و بسیار تمیز باشند.

قالب پلی کربنات

نکات مهم در استفاده از قالب پلی کربنات

  •  شستن و تمیز کردن قالب بدون استفاده از جسم سخت و زبر
  • تمیز کردن و لکه بری داخل قالب‌ها با استفاده از الکل و پنبه قبل از پوسته گیری شکلات
  • پرهیز از قرار دادن قالب در معرض حرارت مستقیم و شعله

تهیه قالب‌های پلی کربنات

سؤالات بسیاری در مورد اینکه قالب‌های پلی کربنات را از کجا می‌شود تهیه کرد مطرح است.

افرادی که تازه وارد حرفه شکلات‌سازی و دسر شده‌اند باید بدانند که این قالب‌ها را از فروشگاه‌های لوازم قنادی فروشی‌های حرفه‌ای و بزرگ می‌توان تهیه نمود. در اصل مرکز خرید این لوازم و قالب‌ها تعدادی مغازه متمرکز در بازار چهارراه سیروس می‌باشد.

قیمت قالب‌های پلی کربنات

قالب‌های پلی کربنات بسته به کیفیت قالب و وارداتی تا تولید داخل بودنشان دارای قیمت‌های متفاوتی هستند که قالب‌های داخلی با قیمت‌های بسیار مناسب از ۴۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰ تومان در بازار موجود می‌باشند و قالب‌های وارداتی مثل ترکیه‌ای، ایتالیایی و چینی قیمت‌های بالاتر و متفاوتی دارند.

قالب‌های چینی تقریباً با تولید داخل یکی هستند ولی قالب‌های ترکیه‌ای قیمت بالاتری نسبت به چینی دارند و قالب‌های ایتالیایی بسیار گران بوده و فقط در صورت انجام کار شکلات‌سازی و دسر به صورت حرفه‌ای خرید آن‌ها به صرفه می‌باشد و بازه‌ی قیمتی آن‌ها بین ۵۰۰ هزار تومان تا بالای ۱ میلیون تومان است.

فروشگاه شکلات دست ساز شوکوفل از پرتنوع ترین شکلات فیلینگ‌دار از مرغوب‌ترین مواد اولیه پر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط با این مقاله
قلب سوپرایز ولنتاین

قلب شکلات سوپرایز در طرز تهیه شکلات قلب سوپرایز ، شکلات به دلیل خاصیت نیمه جامدش در حالت گرم کردن بسیار شکل‌پذیر است و در هر قالبی فرم همان قالب را می‌گیرد ولی به چند نکته بسیار اساسی در قالب‌گیری...

3,373 بازدید
طرز تهیه شکلات وگان

شکلات وگان ؛ شکلات بدون لبنیات مخصوص گیاه خواری در طرز تهیه شکلات وگان ابتدا به ماهیت این نوع شکلات می‌پردازیم. همانطور که ممکن است شنیده باشید، وگان نوع سخت‌تری از رژیم گیاه‌خواری است که در آن افراد نه تنها...

2,832 بازدید
طرز تهیه شکلات قالبی با بیسکویت

طرز تهیه شکلات قالبی با بیسکویت شکلات‌های قالبی در اشکال مختلف از طرز تهیه شکلات بن بن که تخصصی هستند گرفته تا شکلات قالبی با بیسکویت که ساده هستند، می‌تواند یک گزینه‌ بسیار جذاب برای سینی پذیرایی شما باشد. غالباً...

2,945 بازدید