طرز تهیه‌ شکلات سفید در منزل

طرز تهیه‌ی شکلات سفید در منزل

طرز تهیه شکلات تخته‌ای سفید خانگی

شکلات سفید یک شکلات بسیار خوشمزه است که هم می‌توان به تنهایی آن را در کنار یک فنجان چای مصرف کرد و هم می‌توان از آن در تهیه‌ انواعی از کیک‌ها و دسرها استفاده کرد. طرز تهیه‌ شکلات سفید در منزل نسبتاً آسان است و از همه بهتر اینکه، فقط چند مرحله‌ی ساده و سه ماده‌ی اصلی نیاز دارد که یکی از روش‌های تهیه‌ شکلات دست ساز است.

مواد لازم برای تهیه‌ی شکلات ​​سفید

  • کره کاکائو
  • پودر شیر خشک (یا پودر شیر نارگیل برای کسانی که لبنیات مصرف نمی‌کنند.)
  • شکر آسیاب شده
  • طعم دهنده های دلخواه مانند وانیل

درست کردن شکلات سفید در خانه

روش درست کردن شکلات سفید ساده

اگر کره‌ی کاکائو مورد استفاده در اندازه بزرگ است، ابتدا آن را به تکه‌های کوچک خرد کنید. با قرار دادن یک کاسه‌ی مقاوم به حرارت روی یک ظرف آب، یک دیگ بخار ساده ایجاد کنید. مطمئن شوید که آب کف ظرف را لمس نکرده و روی حرارت متوسط ​​و کم قرار دارد. تکه‌های کره کاکائو را در کاسه‌ی رویی ریخته و اجازه دهید به آرامی ذوب شوند اما نجوشند زیرا خطر سوزاندن و ورود آب به شکلات افزایش می‌یابد.

در حین ذوب شدن خوب هم بزنید تا حرارت در کل ظرف یکنواخت پخش شود. برای این کار بهتر است به جای قاشق چوبی از کاردک سیلیکونی یا ویسک استفاده کنید. چون قاشق چوبی رطوبت را در خود نگه داشته و روی شکلات تأثیر می‌گذارد.

بعد از ذوب شدن، پودر قند را به ظرف اضافه کنید. اگر پودر قند کلوخه شده است، بهتر است ابتدا آن را الک کنید، زیرا این موضوع می‌تواند بر روی شکل نهایی شکلات تأثیر بگذارد. خوب هم بزنید تا شکر حل شود. سپس پودر شیر خشک را اضافه کنید.

حالا حرارت را خاموش کنید. اگر می‌خواهید طعم دهنده های اضافی اضافه کنید، پس بهتر است این کار را بعد از  خاموش کردن حرارت انجام دهید. در مرحله‌ی بعد، مخلوط را در یک غذاساز یا مخلوط کن ریخته و به مدت ۲-۳ دقیقه مخلوط کنید. سپس شکلات سفید را در قالب‌های دلخواه ریخته و در فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد. این کار ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و بعد به یخچال منتقل کنید.

از آنجا که در طرز تهیه‌ شکلات سفید خانگی افزودنی ندارد، بهتر است آن را در یخچال نگهداری کنید و برای تهیه انواع ترافل مخصوصا در تهیه ترافل نارگیلی استفاده کنید. این شکلات دو هفته در یخچال سالم می‌ماند. اگر می‌خواهید برای چند ماه آن را نگه دارید باید آن را در فریزر بگذارید.

2 پاسخ به “طرز تهیه‌ شکلات سفید در منزل”

  1. ملینا گفت:

    میشه به جای کره کاکائو از کره، یا مارگارین استفاده کرد؟

  2. رضا گفت:

    سلام.دوستان شکلات سفید اصلا شکلات نیست چون شکلات کاکائو هست .حتی تافیهایی که مقداری کاکائو مخلوطشون کردن اسمشون شکلات نیست . کاکائو با درصد بالا یا پایین و افزودنیهایی مثل شیرخشک.روغن.وانیل رو میشه بهش گفت شکلات البته اینهایی که توی بازار ایران وجود داره فراوردهدهای شکلاتی هستن چون کاکائو و شکلات واقعی با کره کاکائو ساخته و تولید میشه شکلات واقعی اینجوره.شکلاتهای سفید هم که اصلا شکلات نیستن و داخل ایران به اشتباه بهشون میگن شکلات.شکلات سفید حاوی نشاسته شیر یا شیرخشک .کره کاکائو و افزودنیهای دیگر هستن و بدون کافئینن اگر نخوریدو استفاده نکنید بهتره چون بسیار چربن و مضرن بهتره از کاکائوهای سیاه و کم شکر استفاده کنید همونطور که عرض کردم شکلات واقعی کاکائو با درصدهای بالا و پایینه و حاوی کره کاکائو.شکلاتهایی که توی ایران تولید میشن همه فراورده شکلاتین و با روغنهایی مثل پالم و درنهایت روغنهای نباتی هستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط با این مقاله
طرز تهیه‌ی ترافل با بیسکوئیت

طرز تهیه‌ ترافل با بیسکویت خوردن ترافل‌های بیسکویتی همیشه لذت‌بخش است و بر حسب اتفاق تهیه کردن آنها نیز بسیار ساده و نسبتاً کم‌هزینه است و نیاز به پخت هم ندارد. روش‌های طرز تهیه‌ی ترافل با بیسکویت مانند بسیاری از...

2,902 بازدید
شکلات دست ساز

برای طرز تهیه شکلات دست ساز ابتدا به ماهیت شکلات توجه کنیم. شکلات در اصل به دو شکل جامد، نیمه جامد در می‌آید. شکلات نیمه جامد ماده بسیار منعصفی است که در هر قالب شکل همان را به خودش میگیرد....

4,279 بازدید
طرز تهیه شکلات بن بن

مواد لازم برای تهیه شکلات گاناش دار بن بن خرید شکلات بن بن که در واقع شکلات مغزدار با گاناش‌های متفاوت درست میشه از اون هدیه‌های ناب شکلات دست ساز میتونه باشه که هیچ کجا مثل اون پیدا نمیشه. اینکه...

5,133 بازدید