طرز تهیه فیلینگ شکلات دست ساز

طرز تهیه فیلینگ

فیلینگ چیست؟

در طرز تهیه فیلینگ شکلات دست ساز ابتدا باید بدانید فیلینگ چیست فیلینگ شکلات دست ساز به محتویات داخل شکلات دست ساز گفته میشود که پس از پوسته گیری شکلات لایه ی میانی فیلینگ میتواند باشد.

بروزترین و جدیدترین شکلات فیلینگ‌دار شکلات بن بن می‌باشد.

فیلینگ میتواند شامل گاناش ، پوره میوه ، مارمالاد ، مغز آجیل ، انواع سیروپ ،بریلو ،کارامل و حتی عسل باشد.

انواع فیلینگ شکلات دست ساز

  • فیلینگ نیمه جامد
  • فیلینگ مایع
  • فیلینگ گاناش

در فیلینگ گاناش ، برای تهیه آن از ترکیب خامه و شکلات استفاده میشود و در مقاله تهیه گاناش بطور کامل به آن پرداخته ایم.

طرز تهیه فیلینگ میوه ای شکلات

برای تهیه این فیلینگ از میوه پخته شده و پوره شده،به همراه کمی شکلات سفید و خامه استفاده میشود که خامه را گرم کرده ولی نجوشد. سپس شکلات سفید خرد شده و پوره میوه را به خامه اضافه کرده و اجازه میدهیم دمای آن به ۲۵ درجه سانتیگراد برسد.

طرز تهیه فیلینگ مایع در شکلات

از انواع شربت های غلیظ،سیروپ ها و عسل و حتی عصاره گیاهان معطر به همراه کمی گلوکز مایع گرم شده (ولی نجوشد) میتوان بعنوان فیلینگ مایع در شکلات استفاده کرد و بسیار طعم جذابی به شکلات میدهد و تجربه ای مانند آدامس های عسلی که در دهه ۷۰ تجربه کردیم را زنده میکند.

نکات مهم در تهیه فیلینگ شکلات دست ساز

  • اجازه دهید دمای فیلینگ مورد استفاده در شکلات پایین بیاید و به دمای ۲۵ درجه سانتیگراد برسد ولی خیلی هم نباید خنک باشد تا به شکلات بچسبد و خیلی جدا از آن نباشد.
  • خامه مورد استفاده در فیلینگ نجوشد و دمای آن هنگام گرم کردن به ۴۰ درجه سانتیگراد برسد.
  • در فیلینگ میوه ای سعی کنید از میوه های خشک یا پخته شده استفاده کنید که ماندگاری شکلات بیشتر شود.

فروشگاه شکلات دست ساز شوکوفل از پرتنوع ترین فروشگاه‌های آنلاین شکلات‌های بوده و از مرغوب‌ترین مواد اولیه زیر نظر متخصص صنایع غذایی تهیه و تولید شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط با این مقاله
طرز تهیه شکلات سوئیسی

طرز تهیه شکلات سوئیسی اگر اهل خوردن شیرینی و شکلات باشید احتمالاً اسم شکلات سوئیسی را شنیده‌اید. اما این شیرینی می‌تواند به انواع مختلف و دستورهای مختلف تهیه شود که هر کدام طعم متفاوتی دارند. در این مقاله ما سه...

3,007 بازدید
طرز تهیه‌ی ترافل با بیسکوئیت

طرز تهیه‌ ترافل با بیسکویت خوردن ترافل‌های بیسکویتی همیشه لذت‌بخش است و بر حسب اتفاق تهیه کردن آنها نیز بسیار ساده و نسبتاً کم‌هزینه است و نیاز به پخت هم ندارد. روش‌های طرز تهیه‌ی ترافل با بیسکویت مانند بسیاری از...

2,917 بازدید
طرز تهیه شکلات تخته ای خانگی

طرز تهیه شکلات خانگی شکلات سالهاست که جز خوراکی ، دسر و هدیه لوکس و شیک محسوب میشه خصوصا اگر شکلات دست ساز باشه و خاص. مثل شکلات‌های بن بن شوکوفل ، قلب سوپرایز ، باکس تراقل و شکلات تخته‌ای...

4,699 بازدید