طرز تهیه‌ ترافل با بیسکویت

طرز تهیه‌ی ترافل با بیسکوئیت

طرز تهیه‌ ترافل با بیسکویت

خوردن ترافل‌های بیسکویتی همیشه لذت‌بخش است و بر حسب اتفاق تهیه کردن آنها نیز بسیار ساده و نسبتاً کم‌هزینه است و نیاز به پخت هم ندارد. روش‌های طرز تهیه‌ی ترافل با بیسکویت مانند بسیاری از شیرینی‌جات متفاوت است و آنها را می‌توان در انواع مختلف تهیه کرد که در مقاله جداگانه درباره ترافل چیست و همینطور طرز تهیه ترافل نارگیلی شکلاتی که با کیک درست می‌شوند، صحبت کرده‌ایم و در این مقاله به برخی از دستورپخت و طرز تهیه‌ی ترافل با بیسکویت اشاره می‌کنیم:

دستور اول: طرز تهیه‌ ترافل با بیسکویت و پودر نارگیل

مواد اولیه:

۲۰ گرم بیسکویت ساقه طلایی

۱۲۵ گرم کره

۲۰۰ گرم شیر تغلیظ شده

۲ قاشق غذاخوری کاکائو

۱۲۵ گرم نارگیل خشک شده

روش تهیه:

بیسکویت‌ها را درون یک کیسه‌ی پلاستیکی ریخته و با یک وردنه می‌کوبیم تا زمانی که خرد شوند. کره و شیر تغلیظ شده را درون یک تابه روی حرارت کم قرار دهید تا کره ذوب شود. سپس بگذارید کمی خنک شود. حالا بیسکویت، پودر کاکائو و نارگیل خشک شده را به مخلوط کره‌ی ذوب شده اضافه کرده و هم بزنید تا ترکیب شوند. مخلوط را به اندازه توپ‌‌های پینگ پنگ درآورید. حالا در یک بشقاب شکلات خورد شده یا پودر نارگیل ریخته و ترافل‌ها را در آن بغلتانید تا کاملاً پوشانده شود. قبل از سرو، ترافل‌ها را یخچال خنک کنید. در طرز تهیه ترافل با کیک روش کار متفاوت است.

طرز تهیه‌ی ترافل با بیسکوئیت و پودر نارگیل

دستور دوم: طرز تهیه‌ ترافل با بیسکویت و گردو

مواد اولیه:

۱۵۰ گرم شکلات تیره، ذوب شده

بیسکویت پتی بور ۱۷۰ گرم

نصف فنجان گردوی خرد شده

نصف فنجان شیر

۳ قاشق غذاخوری خامه سنگین

۳ قاشق غذاخوری آب زردآلو

پودر کاکائو یا آبپاش شکلات برای پوشش

۱ قاشق غذاخوری نارگیل برای تزیین

طرز تهیه:

برای تهیه‌ی مخلوط برای این ترافل، از ذوب کردن شکلات شروع کنید. شکلات‌ها را در تکه‌های کوچک خرد کنید و با استفاده از روش بن ماری یا دیگ دوتایی، حرارت کم آن را ذوب کنید و مراقب باشید آن را نسوزانید. حالا بیسکویت‌ها را در یک کاسه‌ی بزرگ خرد کنید. شکلات‌های ذوب شده را روی بیسکویت‌ها بریزید و (با استفاده از یک قاشق چوبی) مخلوط کنید. گردوی خرد شده، شیر و خامه را اضافه کرده و دوباره مخلوط کنید، تا مواد ترکیب شوند. آب زردآلو را بریزید و در یخچال قرار دهید تا ۱ الی ۲ ساعت خنک شود.

مخلوط مواد شکلات را از یخچال خارج کنید. دستان خود را با مقداری آب مرطوب کنید، تا کار با شکلات راحت‌تر شود و شکلات را با چرخیدن بین کف دستانتان گرد کنید. شکلات ترافلی را در پودر کاکائو بغلتانید یا با شکلات روان آن را تزیین کنید سپس آنها را در یخچال قرار دهید و بعد سرو کنید.

دستور سوم: طرز تهیه ترافل با بیسکویت اوریو

مواد اولیه:

۱ بسته شکلات اوریو

۱ بسته پنیر خامه‌ای

۲۳۰ گرم شکلات ذوب شده

طرز تهیه:

نُه عدد از بیسکویت‌ها را به قدری با دستگاه خرد کنید تا به پودر تبدیل شوند. ۳۶ کوکی باقی مانده را با دست خر کنید و در کاسه‌ی متوسط ​​بریزید. سپس پنیر خامه‌ای را اضافه کنید. مخلوط کنید تا خوب ترکیب شود. مخلوط را به صورت توپ‌های کوچکی درآورید. توپک‌ها را در شکلات ذوب شده فرو کنید و بعد در پودر شکلات بغلتانید تا کاملاً آن را پوشش دهد و روی یک ورقه‌ی آلومنیومی قرار دهید. سپس ترافل‌ها را حدود ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا سفت شود و بعد سرو کنید.

برای خرید جدیدترین طعم و طرح ترافل‌های روز به فروشگاه شوکوفل سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط با این مقاله
طرز تهیه شکلات بن بن

مواد لازم برای تهیه شکلات گاناش دار بن بن خرید شکلات بن بن که در واقع شکلات مغزدار با گاناش‌های متفاوت درست میشه از اون هدیه‌های ناب شکلات دست ساز میتونه باشه که هیچ کجا مثل اون پیدا نمیشه. اینکه...

5,145 بازدید
طرز تهیه شکلات قالبی با بیسکویت

طرز تهیه شکلات قالبی با بیسکویت شکلات‌های قالبی در اشکال مختلف از طرز تهیه شکلات بن بن که تخصصی هستند گرفته تا شکلات قالبی با بیسکویت که ساده هستند، می‌تواند یک گزینه‌ بسیار جذاب برای سینی پذیرایی شما باشد. غالباً...

2,948 بازدید
قالب پلی کربنات

قالب پلی کربنات چیست قالب پلی کربنات را معمولاً برای ساخت شکلات‌های جذاب بن بن یا همان شکلات قالبی گاناش دار همینطور در تهیه ترافل مورد استفاده قرار می‌دهند. قالب پلی کربنات همان‌طور که از اسم آن پیداست از پلیمرهای...

3,828 بازدید