طرز تهیه شکلات مغزدار و انواع آن

طرز تهیه شکلات مغزدار

طرز تهیه شکلات مغزدار

کمتر کسی ست که شکلات مغزدار دوست نداشته باشد. طعم یکی از این شکلات‌های خوشمزه در کنار یک فنجان چای تازه دم می‌تواند بسیار دلچسب و فوق‌العاده باشد در این مقاله قرار است طرز تهیه شکلات مغزدار مختلف در انواع شکلات را برای شما قرار دهیم و امیدواریم که آنها را تهیه کنید و از خوردنشان در کنار خانواده لذت ببرید. در مقاله دیگری انواع شکلات موجود در شکلات سازی از جمله شکلات‌های دست ساز بلژیکی و شکلات سوئیسی را بشناسید.

  1. طرز تهیه شکلات مغزدار مخلوط

این شکلات برای افراد دیابتی مناسب است و کم کربوهیدرات و بدون گلوتن است که می‌تواند برای برخی از افرادی که دچار عدم تحمل گلوتن هستند بسیار مناسب باشد همچنین کم کالری و کم سدیم است که آن را به گزینه‌ی مناسبی برای رفع هوس شیرینی در دوران بارداری یا دوران رژیم کاهش وزن تبدیل کرده است.

شکلات مغزدار آجیل‌دار

مواد لازم:

  • دو فنجان چیپس شکلاتی نیمه شیرینی، تلخ یا شیری ذوب شده (اگر از شکلات ریل استفاده کردید حتما از روش تمپرینگ شکلات استفاده کنید)
  • یک فنجان آجیل مخلوط دلخواه، مانند فندق، بادام و بادام زمینی

زمان آماده سازی: ۳۵ دقیقه

روش تهیه:

یک سینی پخت را با فویل بپوشانید مراقب باشید فویل آلومینیوم هنگام کار چروک نشود. شکلات و آجیل ذوب شده را در یک کاسه متوسط ​​ترکیب کنید. مخلوط را روی فویل بریزید و آن را به شکل یک مستطیل تقریبی ۱۲ در ۹ اینچ پخش کنید. در صورت تمایل کمی آجیل ریز خرد شده رویش بپاشید.  سپس آن را به مدت ۲۰ دقیقه در فریزر قرار دهید. پوست و فویل را به صفحه برش منتقل کنید. برای برش دادن قطعات از یک چاقوی تیز استفاده کنید. شما می‌توانید این شکلات را به مدت ۲ هفته در یخچال نگه دارید.

برای ذوب کردن شکلات، چیپس‌ها را در یک کاسه ریخته و به مدت ۱ دقیقه در مایکروویو ​​قرار دهید. سپس درآورده و هم بزنید، دوباره آن را در مایکروفر (مایکروویو) قرار دهید، هر ۲۰ ثانیه یک بار هم بزنید، تا زمانی که ذوب شود. یا شکلات را به صورت بن ماری روی گاز ذوب نمایید.

  1. شکلات مغزدار نارگیلی

ترکیب شکلات و نارگیل همیشه یک ترکیب دوست داشتنی بوده است حالا کنار این مزه‌ی خاص، طعم آجیل تازه را هم اضافه کنید، رویایی ست!

مواد لازم:

  • دو و دوسومِ فنجان پودر نارگیل شیرین
  • دو فنجان گردو (یا آجیل دلخواه)
  • دو و دوسومِ فنجان چیپس شکلات شیری ​​ یا دو و دوسومِ فنجان شکلات نیمه شیرین
  • خرده‌های شکلات یا اسپرینکِل برای تزیین

زمان آماده‌سازی: ۴۵ دقیقه

طرز تهیه:

در یک سینی قالب مافین، کاغذ مافین قرار داده و آنها را کنار بگذارید. یا اگر قالب مافین ندارید می‌توانید آن را به صورت گلوله روی یک سینی فر با کاغذ روغنی بریزید. نارگیل و آجیل‌ها را روی ورقه های جداگانه پخش کنید. آنها را بپزید تا قهوه‌ای طلایی شوند (حدود ۹ دقیقه برای آجیل و ۱۰ دقیقه برای نارگیل)  هر چند دقیقه یکبار هم بزنید تا از سوختن آنها جلوگیری کنید و سپس بگذارید خنک شود. نارگیل و آجیل دودی شده را در کاسه‌ای با اندازه‌ی متوسط ​​ترکیب کنید. چیپس‌های شکلات را طبق دستورالعمل بالا در مایکروویو ذوب کنید.

شکلات ذوب شده را به مخلوط نارگیل اضافه کنید. خوب به هم بزنید. سپس به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. در صورت تمایل، شکلات اضافی را طبق دستورالعمل بالا ذوب کنید و روی شکلاتها ریخته و دوباره در یخچال قرار دهید تا ببندد. شکلات‌های آماده را در یک ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید.

  1. شکلات مغزدار با بیسکویت پتی بور

اگر شما از جمله کسانی هستید که دوست دارید در شکلات تکه‌های بیسکویت یا مغز وجود داشته باشد و عاشق جویدن آنها هستید این دستور می‌تواند برای شما باشد.

مواد لازم:

  • ۲۵۰ گرم ، بیسکویت تقریبا خرد شده ( سعی کنید آن را زیاد پودر نکنید)
  • ۲۵۰ گرم آجیل ، یا ترکیبی از آجیل و میوه‌ی خشک
  • ۳۰۰ گرم شکلات شیری یا ساده یا مخلوطی از هر دو ، خرد شده
  • ۱۰۰ گرم کره
  • ۱۴۰ گرم شربت طلایی یا عسل

زمان آماده‌سازی : ۲۵ دقیقه

طرز تهیه:

یک قالب با قطر ۲۰ سانتیمتر را با کره چرب کرده یا یک کاغذ روغنی بگذارید. در یک کاسه‌ی بزر ، بیسکویت و آجیل را با هم مخلوط کرده و ‌آجیل‌های بزرگتر را نصف کنید. شکلات، کره و شربت طلایی را به روش بن ماری با هم ذوب کنید، گاهی هم بزنید تا یکدست و براق شود، سپس این مخلوط را روی بیسکویت و آجیل بریزید.

مخلوط را داخل قالب قلعی بریزید، سپس به آرامی صاف کنید – لازم نیست کاملاً صاف باشد. حداقل ۲ ساعت یا یک شب قبل از بریدن در یخچال سرد کنید.

  1. ترافل شکلات مغزدار

یک تکه‌ی کوچک از بهشت! در طرز تهیه ترافل شکلاتی ترد و خامه‌ای، پر از بیسکویت خرد شده و گردوی تازه، با روکشی از شکلات. بهترین از این نمی‌شود!

شکلات مغزدار ترافلی

مواد اولیه:

  • ۱۵۰ گرم شکلات تلخ، ذوب شده
  • ۱۷۰ گرم بیسکویت پتی بور
  • نصف فنجان گردو خرد شده
  • نصف فنجان شیر
  • ۳ قاشق غذاخوری خامه
  • ۳ قاشق غذاخوری آب زردآلو
  • پودر کاکائو یا شکلات آب شده برای پوشش
  • ۱ قاشق غذاخوری نارگیل برای تزیین

زمان آماده‌سازی: ۱۰ دقیقه

طرز تهیه:

  1. برای تهیه‌ی ترافل شکلات مغزدار، از ذوب کردن شکلات شروع کنید. شکلات‌ها را در تکه‌های کوچک خرد کرده و با استفاده از روش بن‌ماری یا در مایکروویو ، روی حرارت کم ذوب کنید و مراقب باشید آن را نسوزانید.
  2. بیسکویت‌ها را در یک کاسه‌ی بزرگ خرد کنید. شکلات‌های ذوب شده را روی بیسکویت‌ها بریزید و با استفاده از یک قاشق چوبی مخلوط کنید تا کاملاً به هم آغشته شوند. گردوی خرد شده، شیر و خامه را اضافه کرده و دوباره مخلوط کنید، تا مواد ترکیب شوند. در نهایت آب زردآلو را به مخلوط اضافه کنید و در یخچال قرار دهید تا ۱-۲ ساعت خنک شود.
  3. بعد از اینکه خودش را گرفت، آن را از یخچال خارج کنید. دستان خود را با مقداری آب مرطوب کنید، تا کار با شکلات راحت‌تر شود و با چرخیدن بین کف دستان شکلات شکلات را به شکل توپ در آورید. شکلات ترافلی را در پودر کاکائو یا شکلات ذوب شده بچرخانید و سرو کنید، یا در صورت نیاز در یخچال قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط با این مقاله
طرز تهیه شکلات سوئیسی

طرز تهیه شکلات سوئیسی اگر اهل خوردن شیرینی و شکلات باشید احتمالاً اسم شکلات سوئیسی را شنیده‌اید. اما این شیرینی می‌تواند به انواع مختلف و دستورهای مختلف تهیه شود که هر کدام طعم متفاوتی دارند. در این مقاله ما سه...

2,941 بازدید
گاناش

گاناش چیست؟ گاناش از ترکیب خامه با شکلات بدست می آید که با اضافه کردن طعم های دیگر میتوان ترکیب و مزه خلاقانه و جذاب بعنوان فیلینگ در تهیه شکلات دست ساز مانند شکلات بن بن و هم در دسر...

3,486 بازدید
شکلات بن بن قالبی

شکلات گاناش دار بن بن قالبی شکلات بن بن هدیه یکی از محصولات دست ساز شوکوفل هست. همه شکلات های بن بن یا همان قالبی موجود در بازار دست ساز نیستند. برخی از کارخانه های شکلات سازی هم ماشین آلات...

3,795 بازدید