طرز تهیه شکلات قلب سوپرایز ولنتاین

قلب سوپرایز ولنتاین

قلب شکلات سوپرایز

در طرز تهیه شکلات قلب سوپرایز ، شکلات به دلیل خاصیت نیمه جامدش در حالت گرم کردن بسیار شکل‌پذیر است و در هر قالبی فرم همان قالب را می‌گیرد ولی به چند نکته بسیار اساسی در قالب‌گیری و همچنین خارج کردن شکلات در طرز تهیه دست ساز حرفه‌ای از قالب باید توجه داشت. برای رنگ کردن شکلات در مقاله جداگانه که بصورت کامل توضیح داده شده استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه شکلات قلب سوپرایز

  •  شکلات مناسب آب کردن

معمولاً به‌صورت عمده‌ای تهیه می‌شود و از لوازم قنادی‌ها می‌توان دربسته‌های ۲۵۰ گرمی تا ۵ کیلوگرمی تهیه کرد.

  • قالب چندبعدی

این قالب‌ها در سایزهای کوچک و بزرگ در بازار و لوازم قنادی‌ها موجود است که در دو جنس پلاستیکی و سیلیکونی قابل خریدن می‌باشد که توصیه می‌کنم جنس سیلیکونی آن را تهیه کنید تا خارج کردن شکلات از قالب راحت‌تر باشد.

  •  مایکروفر

برای آب کردن شکلات بهترین وسیله گرمایشی مایکروفر می‌باشد زیرا بن ماری کردن باعث ورود رطوبت به شکلات شده و از درخشندگی نهایی شکلات می‌کاهد.

  • فیلینگ قلب سوپرایز

فیلینگ شکلات دست ساز انواع مختلفی برای ذائقه‌های متفاوت میتوان خلاقیت به‌خزج داد از شکلانی و میوه‌ای و آجیلی و …..

طرز تهیه شکلات قلب سوپرایز

ابتدا شکلات را در حدود ۵۰۰ گرم وزن کنید و در ظرف پلاستیکی (با قابلیت گذاشتن در مایکروفر) داخل مایکروفر قرار دهید و به مدت ۱ دقیقه بماند. از مایکروفر خارج کرده و چک کنید که ذوب شده است یا نه.

در صورت نیاز ۳۰ ثانیه دیگر بگذارید و اگر باز هم ذوب نشده بود ۳۰ ثانیه دیگر. نهایتاً هر ۱۰ ثانیه چک کنید تا شکلات نسوزد.

سپس مقداری شکلات آب شده را داخل قالب قلب سه‌بعدی بریزید و به‌صورت دورانی قالب را بچرخانید تا تمام قالب یک دست از شکلات پوشیده شود. سپس شکلات را داخل یخچال قرار دهید. پس از ۵ تا ۱۰ دقیقه دوباره مقدار دیگری از شکلات را داخل قالب ریخته و با یک قلم‌مو سعی کنید تمام شکلات را به‌صورت یکنواخت در قالب پخش کنید.

مجدداً قالب را داخل یخچال بگذارید. پس از ۱۰ دقیقه از یخچال خارج کرده و داخل فریزر به مدت ۲ دقیقه قرار دهید.
در آخر قالب را از فریزر خارج کرده از لبه‌های قالب بسیار آرام شروع به جدا کردن شکلات از قالب کنید.
هر زمان مطمئن شدید که بخش زیادی از شکلات از قالب خارج‌شده می‌توانید کل شکلات را بیرون آورید.

نگهداری شکلات پس از خارج کردن از قالب

ترجیحاً شکلات آماده شده را در دمای ۱۲ درجه سانتی گراد نگهداری کنید ولی اگر فراهم کردن این دما ممکن نیست داخل یخچال قرار دهید ولی سعی کنید در یخچال غذای مرطوب وجود نداشته باشد.

فروشگاه شکلات دست ساز شوکوفل از پرتنوع ترین شکلات فیلینگ‌دار از مرغوب‌ترین مواد اولیه پر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط با این مقاله
قالب پلی کربنات

قالب پلی کربنات چیست قالب پلی کربنات را معمولاً برای ساخت شکلات‌های جذاب بن بن یا همان شکلات قالبی گاناش دار همینطور در تهیه ترافل مورد استفاده قرار می‌دهند. قالب پلی کربنات همان‌طور که از اسم آن پیداست از پلیمرهای...

3,828 بازدید
طرز تهیه شکلات بدون شیر

طرز تهیه شکلات بدون شیر گیاهخواران و کسانی که به لاکتوز شیر حساسیت دارند به دنبال طرز تهیه شکلات بدون شیر هستند. اگر شما هم به دنبال دستور این شکلات خوشمزه و گیاهی هستید حتماً شکلاتی که در این مقاله...

3,253 بازدید
طرز تهیه شکلات سوئیسی

طرز تهیه شکلات سوئیسی اگر اهل خوردن شیرینی و شکلات باشید احتمالاً اسم شکلات سوئیسی را شنیده‌اید. اما این شیرینی می‌تواند به انواع مختلف و دستورهای مختلف تهیه شود که هر کدام طعم متفاوتی دارند. در این مقاله ما سه...

3,003 بازدید