روش آب کردن شکلات سفید

روش آب کردن شکلات سفید

روش آب کردن شکلات سفید

شاید برایتان جالب باشد بدانید که شکلات سفید، حاوی هیچ شکلات یا مایع کاکائویی نیست. در واقع این شکلات از کره، شیر و شکر تهیه شده است. از این رو روش آب کردن شکلات سفید کمی با شکلات تلخ برای تهیه شکلات دست ساز یا روکش‌های شکلاتی متفاوت است و لازم است نکاتی را مدنظر داشته باشید.

با انتخاب تجهیزات مناسب شروع کنید

استفاده از قابلمه‌هایی که به روش بن ماری روی هم قرار می‌گیرند، موثرترین روش برای ذوب کردن شکلات سفید به طور یکنواخت و مطمئن است. اما مایکروویو نیز می‌تواند این کار را انجام دهد.

در روش بن ماری به دو ظرف نیاز داریم که هم اندازه نباشند و قابلمه‌ی کوچکتر را بتوانیم روی لبه‌های قابلمه‌ی بزرگتر سوار کنیم به طوری که یک فضای خالی بین دو قابلمه ایجاد شود و قابلمه‌ی کوچکتر در قابلمه‌ی بزرگتر سقوط نکند. در قابلمه‌ی بزرگتر آب ریخته و آن را روی حرارت می‌گذاریم تا جوش بیاید در قابلمه‌ی کوچکتر شکلات تخته‌ای سفید را ریخته و آن را روی قابلمه‌ی بزرگتر قرار می‌دهیم. بدین طریق شکلات در اثر گرمای آب جوش، به طور غیرمستقیم ذوب می‌شود. نباید شعله بالا باشد و باید اجازه دهید شکلات به آرامی ذوب شود.

لخته شدن یا گره گره شدن شکلات سفید

یک نکته‌ی مهم در ذوب کردن شکلات سفید این است که در اثر دمای بالا یا بیش از حد حرارت دیدن، سریعاً لخته و دانه دانه یا به اصطلاح گره گره ‌می‌شود. برای اینکه از این امر جلوگیری کنید روی قابلمه‌ی کوچک هیچ دری نگذارید زیرا باعث به دام افتادن بخار و بدتر شدن شرایط می‌شود.
قبل از ذوب هر گونه طعم‌دهنده یا عصاره‌ی رنگی که می‌خواهید را به شکلات سفید اضافه کنید. برای مخلوط کردن از یک قاشق تمیز و خشک استفاده کنید. قاشق فلزی و سیلیکونی بهتر از قاشق چوبی عمل می‌کنند زیرا رطوبت را جذب نمی‌کنند.

ذوب کردن شکلات شفید

روش احیای شکلات سفید لخته شده

هنگامی که شکلات سفید دچار سوختگی شود، احتمال احیای آن زیاد نیست. اما اگر تعداد لخته‌ها یا برآمدگی‌ها کم باشد، می‌توانید از چند ماده برای درست کردن آن کمک بگیرید:

  • روغن بدون طعم (مانند کانولا)
  • روغن شیرینی یا کره
  • شیر یا خامه

ابتدا شکلات سفید را از روی حرارت بردارید و اجازه ندهید بیشتر از این گرم شود. سپس مقداری از این ماده را تا همان دمای شکلات ذوب شده گرم کنید و سپس آن را قاشق به قاشق اضافه کنید و مرتباً هم بزنید. با این کار، شما شکلات سفید کامل و بی‌نقصی نخواهید داشت، اما در صورت که آن را به عنوان روکش یا لای شیرینی و کیک استفاده کنید طعم خوبی به آن می‌دهد.

روش آب کردن شکلات سفید در مایکروویو

این روش هم نتیجه می‌دهد! با این حال به یاد داشته باشید که این روش، روش ایده‌آلی نیست زیرا امکان مشاهده‌ی فرایند به صورت کامل وجود ندارد. شکلات سفید را خرد کنید و آن را در یک کاسه‌ی مناسب برای مایکروویو بریزید. دقت داشت باشید در آب کردن شکلات سفید در مایکروویو برای اینکه فرایند ذوب شدن به صورت یکنواخت صورت بگیرد باید تکه‌ها را به اندازه‌ی مساوی خرد کنید و ظرف را در وسط مایکروویو قرار دهید.

در ظرف را نگذارید این کار باعث گلوله شدن شکلات می‌شود

مایکروویو را روی ۵۰ درصد قدرت خود تنظیم کنید. شکلات سفید را به مدت ۳۰ ثانیه گرم کنید، سپس آن را خارج کرده و هم بزنید. بسته به مایکروویو، ممکن است هنوز تغییر زیادی ندیده باشید. به این کار ادامه دهید. مایکروویو را روی ۳۰ ثانیه تنظیم کنید تا مانع از سوختن آن شوید و در صورت نیاز هم بزنید. هنگامی که بیشتر قطعات ذوب شدند ظرف را از مایکروویو خارج کرده و بگذارید تکه‌های باقی مانده از حرارت باقی شکلات‌ها ذوب شوند. بعد از آن می‌توانید از روش تمپر کردن شکلات برای داشتن براقیت و کیفیت بالا محصول نهایی بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط با این مقاله
طرز تهیه شکلات وگان

شکلات وگان ؛ شکلات بدون لبنیات مخصوص گیاه خواری در طرز تهیه شکلات وگان ابتدا به ماهیت این نوع شکلات می‌پردازیم. همانطور که ممکن است شنیده باشید، وگان نوع سخت‌تری از رژیم گیاه‌خواری است که در آن افراد نه تنها...

2,836 بازدید
طرز تهیه فیلینگ

فیلینگ چیست؟ در طرز تهیه فیلینگ شکلات دست ساز ابتدا باید بدانید فیلینگ چیست فیلینگ شکلات دست ساز به محتویات داخل شکلات دست ساز گفته میشود که پس از پوسته گیری شکلات لایه ی میانی فیلینگ میتواند باشد. بروزترین و...

3,932 بازدید
شکلات دست ساز

برای طرز تهیه شکلات دست ساز ابتدا به ماهیت شکلات توجه کنیم. شکلات در اصل به دو شکل جامد، نیمه جامد در می‌آید. شکلات نیمه جامد ماده بسیار منعصفی است که در هر قالب شکل همان را به خودش میگیرد....

4,293 بازدید