طرز تهیه‌‌ ترافل شکلاتی با کیک

طرز تهیه‌ی ترافل شکلاتی با کیک

روش درست کردن ترافل شکلاتی با کیک

به جرات می‌توان گفت ترافل شکلاتی یکی از چند طعم ترافل است که با طعم فوق‌العاده و خوشمزه، که در دهان ذوب می‌شود، می‌تواند یک گزینه‌ی بسیار وسوسه‌انگیز برای سرو در کنار یک فنجان چای تازه دم باشد. در طرز تهیه‌‌ ترافل شکلاتی با کیک دستورهای مختلفی وجود دارد. اما یکی از این دستورپخت‌ها از همه جذاب‌تر است. با کمک کیک پودر شده حتی کیک‌های باقیمانده و خورده‌های کیک، می‌توانید یک ترافل شکلاتی بسیار جذاب و خوشمزه تهیه کنید.

این دستور بسیار سریع است. زمان آماده‌سازی ده دقیقه و زمان قرارگذاری در یخچال را هم ده دقیقه در نظر بگیرید و در عرض بیست دقیقه شما یک شیرینی فوق‌العاده خواهید داشت.

روش اول تهیه‌‌ ترافل شکلاتی با کیک

مواد لازم:

  • ۲ فنجان شکلات تلخ، خرد شده
  • نصف فنجان کره‌ی بدون نمک
  • کیک پودر شده ۲ فنجان ( از آنجایی که در این دستور از شکلات تلخ استفاده شده است می‌توانید برای کیک، از کیکی وانیلی پایه نیز استفاده کنید.)

مواد لازم برای پوشش ترافل

  • ۲ قاشق غذاخوری پودر کاکائو
  • ۲ قاشق غذاخوری شکر بلوری، الک شده
  • ۲ قاشق غذاخوری پودر نارگیل، تُست شده
  • ۲ قاشق غذاخوری پودر کیک ترد (برای تهیه پودر کیک ترد، نصف فنجان پودر کیک را با یک قاشق چایخوری کره و یک قاشق چایخوری شکر در قالب کیک بریزید. حدود ۱۵ دقیقه در فرِ از قبل گرم شده بپزید تا ترد شود. سپس آنها را خنک کرده و خرد نمایید.)

طرز تهیه:

در طرز تهیه‌‌ ترافل شکلاتی با کیک به روش بن ماری یا همان دیگ بخار دوتایی، شکلات را با کره ذوب کنید و هم بزنید تا کاملاً ذوب و ترکیب شوند. خرده‌های کیک را به شکلات اضافه کرده و مخلوط کنید تا کاملاً یکنواخت شود. اجازه دهید مخلوط به اندازه‌ی کافی سفت شود و سپس گلوله‌های گرد درست کرده، آن‌ها را برای چند دقیقه در یخچال نگه دارید.

یک ظرف پخت را با کاغذ روغنی بپوشانید یا از سینی پخت مافین استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری مخلوط ترافل برداشته و آن را بین کف دست خود بغلتانید تا گلوله‌های گرد درست شود. گلوله ها را در پوشش های مورد علاقه خود بغلتانید و آنها را روی صفحه‌ی پخت قرار دهید. بعد در یخچال قرار دهید تا خودشان را بگیرند و کمی سفت شوند. این ترافل حدود ۳ الی ۴ روز در یخچال می‌ماند.

روش دوم درست کردن‌‌ ترافل شکلاتی با کیک

مواد اولیه:

۱۰۰ گرم شکلات ساده یا شیری

۷۵ میلی‌لیتر شیر تغلیظ شده

۱۰۰ گرم خرده کیک

۵۰ گرم بادام زمینی

۱۰۰ گرم شکر

کاکائو و شکر بلوری، برای تزئین

طرز تهیه:

شکلات را به روش بن ماری آب کنید. پس از ذوب شدن، همه‌ی مواد را در داخل یک ظرف بهم اضافه کنید. با دست گلوله‌هایی به ‌اندازه‌ی یک گردو تهیه کنید و در پوشش مدنظر بغلتانید و سپس داخل بشقاب در یخچال بگذارید تا خنک شود و خودش را بگیرد. این ترافل را می‌توانید به مدت ۱ هفته در یخچال نگه دارید. طرز تهیه‌ ترافل با بیسکوئیت را در مقاله دیگری بطور کامل توضیح داده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط با این مقاله
قالب پلی کربنات

قالب پلی کربنات چیست قالب پلی کربنات را معمولاً برای ساخت شکلات‌های جذاب بن بن یا همان شکلات قالبی گاناش دار همینطور در تهیه ترافل مورد استفاده قرار می‌دهند. قالب پلی کربنات همان‌طور که از اسم آن پیداست از پلیمرهای...

3,831 بازدید
انواع شکلات

مراحل تهیه انواع شکلات انواع شکلات که این روزها ازش به تنهایی به عنوان دسر استفاده می‌شود و برای تزیین در بسیاری از دسرها ، کیک‌ها و شکلات تخته‌ای خانگی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و ماده جدا نشدنی در...

3,129 بازدید
طرز تهیه‌ی ترافل با بیسکوئیت

طرز تهیه‌ ترافل با بیسکویت خوردن ترافل‌های بیسکویتی همیشه لذت‌بخش است و بر حسب اتفاق تهیه کردن آنها نیز بسیار ساده و نسبتاً کم‌هزینه است و نیاز به پخت هم ندارد. روش‌های طرز تهیه‌ی ترافل با بیسکویت مانند بسیاری از...

2,917 بازدید